چگونگی تنسفر یک سایت از یک سرور به دیگرب بدون dowm time

paradox

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه
در یک نقطه دیر یا زود باید یک وب سایت را از یک سرور به سرور دیگر منتقل کنید. در چند روز خوب شما از سایت به سرور جدید نسخه‌برداری خواهید کرد، اطلاعات سرور DNS را در ثبت دامنه تغییر دهید و دعا کنید که روز به روز رسانی DNS به سرعت انجام شود. در این زمان شما ایمیل را از طریق نشانی IP در هر دو سرور چک می‌کنید، به امید اینکه پیغام‌های مهم را رها نکنید. شما حتی هنگامی که یک وب سایت با محتوای پویا دارید، نگرانی‌های بیشتری دارید.

خوب، یک راه ساده‌تر برای حرکت یک وب سایت با تقریبا بدون استراحت بستگی دارد - بستگی به این دارد که چقدر کنترل بر روی سرور جدید و درباره DNS داشته باشید. راهنمای سریع و آسان ما به شما کمک می‌کند که سایت خود بین سرورها را تا جایی که ممکن است سریع حرکت دهید. این راهنما برای سرور Cpanel نوشته شده‌است، اما در کل مراحل توصیف‌شده باید مشابه روی پلت فرم‌های دیگر کار کنند

بیاید شروع کنیم:
  1. حساب دامنه را روی سرور جدید ایجاد کنید. یا آن را به صورت دستی ایجاد کرده و یا از ویژگی "انتقال حساب" در دابلیو اچ ام استفاده کنید.
  2. پرونده‌ها و داده‌ها را نسخه‌برداری کنید و همه چیز را برای عملکرد تست کنید. در مورد داده‌های پویا زیاد نگران نباشید.
  3. به مدیریت DNS بر روی سرور جدید پرداخت و آدرس IP را برای تمام رکوردها به آدرس IP دامنه موجود تغییر داد.
  4. به ثبت دامنه بروید که در آن دامنه شما در حال حرکت است. تغییر تنظیمات سرور DNS برای منعکس کردن سرورهای DNS سرور جدید.
  5. به DNS بر روی سرور جدید برگردید و مقدار TTL را به چیزی مانند ۱۸۰ یا ۱۸۰ تغییر دهید.

خب، ما تا کنون چه کار کرده‌ایم؟ ما حساب اصلی را در سرور جدید ایجاد کردیم. آدرس IP را روی سرور جدید تغییر دادیم تا به سرور قدیمی برسد و ما سرورهای DNS را برای دامنه تغییر دادیم. و TTL (زمان برای زنده)را به تعداد بسیار کم‌تر تغییر دادیم. این کارها برای ما چه خواهند کرد؟ این تغییرات به ما این امکان را می‌دهد که وب سایت را بر روی سرور، تقریبا بلافاصله زمانی که کاربردی در نظر گرفته می‌شود، عوض کنیم. دیگر نیازی به تغییر سرور DNS نیست.
  1. اجازه دهید ۲۴ تا ۴۸ ساعت منتظر تغییر سرور DNS باشد تا در سطح ثبت عبور کند. در این میان، این سایت هنوز کاملا در حال اجرا بر روی سرور قدیمی است
  2. اگر سایت شما تنها داده‌های استاتیک داشته باشد و هیچ چیز روی سرور قدیمی در مقایسه با زمان ایجاد و راه‌اندازی حساب در سرور جدید تغییر نکرده باشد، پس شما خوب هستید که بروید. اگر سایت شما دارای محتوا یا فایل‌های پویا است، از زمانی که حساب بر روی سرور جدید راه‌اندازی شده‌است با گام ۱۱ ادامه دهید.
  3. تمام ایمیل‌های خود را از سرور قدیمی بردارید. به DNS بروید و آدرس IP را برای آن حوزه به نشانی IP جدید تغییر دهید.
  4. در سرور قدیمی با استفاده از نشانی IP یک مسیر به سرور جدید ایجاد می‌کند.
  5. کار تمام شد. سایت به سرور جدید منتقل شده‌است. حدود یک روز قبل از بستن حساب قبلی صبر کنید. مقدار سیستم TTL را به مقدار اصلی خود تغییر دهید.
  6. اگر وب سایت شما دارای محتوای تصویری است، باید چند قدم دیگر نیز اضافه کنید تا همه چیز را جابجا کنید و محل زندگی را بر روی سرور جدید عوض کنید. برای این سناریو ما فرض می‌کنیم که شما یک پایگاه‌داده (اندازه متوسط (۵۰ megs)دارید تا حرکت کنید). زمان استراحت خیلی کمی در این سناریو اتفاق می‌افتد. ما حدود ۶۰ دقیقه یا کم‌تر - بسته به مقدار داده‌های دینامیکی که باید جابجا شوند صحبت می‌کنیم.
  7. یک انبار پایگاه‌داده را روی سرور قدیمی ایجاد کرده و آن را به سرور جدید منتقل کنید. آن را در پایگاه‌داده جدید آپلود کرده و عملکرد را تایید کنید. شما باید داده‌های حساب قبلی را مستقیما به سرور جدید منتقل کنید و از دانلود اولین بار به کامپیوترتان جلوگیری کنید و سپس دوباره آپلود کنید. اگر همه کارها برای حرکت یا جابجایی واقعی آماده باشید
  8. در این حساب قدیمی یک صفحه غیر پویا را توضیح دهید - یک زمان استراحت کوتاه را توضیح دهید. همان کار را در سرور جدید انجام دهید.
  9. در سرور جدید آدرس IP برای وب سایت را به نشانی IP جدید تغییر می‌دهد.
  10. یک انبار پایگاه‌داده دیگر ایجاد کرده و آن را به سرور جدید ارسال کرده و آن را در پایگاه‌داده بارگذاری کنید. قابلیت آزمایش
  11. در سرور جدید صفحه پارکینگ استاتیک حذف می‌شود - وب سایت شما اکنون در سرور جدید زندگی می‌کند. از طریق نشانی IP به سرور قدیمی بروید و یک redirect برای سرور جدید از طریق نشانی IP راه‌اندازی کنید. روی سرور جدید مقدار TTL را به مقدار اصلی خود تغییر می‌دهد.
    کار تمام شد!
    وب سایت شما اکنون به سرور جدید با کوچک یا بدون استراحت منتقل شده‌است. شما نیازی به دسترسی به DNS روی سرور قدیمی ندارید. این کار بسیار مفید است اگر شما بر روی DNS کنترل نداشته باشید و یا نمی‌خواهید کسی در سرور قدیمی شما و یا تامین‌کننده حساب نمایندگی شما متوجه شود که شما در حال حرکت هستید.

    این راهنما ممکن است وضعیت شما را پوشش ندهد و یا نیاز به دویدن خشک داشته باشد. لطفا اطمینان حاصل کنید که هر مرحله را درک کنید و بفهمید که هر گام چه کاری انجام می‌دهد. اگر شما احساس راحتی نمی‌کنید، این روش قدیمی را که می‌دانید، انجام دهید.







 
  • Like
Reactions: Ali
عقب
بالا