فعال کردن حالت نمایش خطاها در وردپرس

  • شروع کننده موضوع Ali
  • تاریخ شروع

Ali

مدیریت انجمن پارسه دو
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن
فعال کردن حالت نمایش خطاها در وردپرس

بسیار از کاربران برایشان سوال میباشد که خطاهای وردپرس را به چه شکلی میتوان فعال و یا غیر فعال نمود؟ ابتدا لازم هست که علت فعال و یا غیر فعال نمودن نمایش خطا در وردپرس را توضیح دهیم. هنگامی که شما وردپرس نصب میکنید و یا روی وردپرس نصب شده، قصد دارید یک پلاگین نصب کنید، در صورتی که در طول عملیات نصب با مشکل مواجه شده باشید ارور نمایش داده شده برای شما واضح نخواهد بود و معمولا ارور های با کد 500 دریافت خواهید نمود. ولی ارور 500 بطور کلی شامل خطاهای بسیاری میباشد که بدون روشن بودن نمایش خطا و بررسی شرح کامل آن عملا خطایابی و Debug ارور ها غیر ممکن میباشد.

در بسیاری مواقع نیز به جای نمایش ارور 500 احتمالا شما با صفحه سفید در سایت وردپرس خود مواجه شوید و یا حتی ممکن است در خود سایت قسمت کاربری مشکلی نداشته باشید ولی هنگام ورود به بخش مدیریت وردپرس صفحه سفید مشاهده کنید. در این مواقع نیز شما به راحتی با فعال سازی نمایش خطا در وردپرس میتوانید خطای رخ داده را بررسی و نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

ولی بسیاری از کاربران نیز برایشان سوال میباشد که اصلا نمایش خطا را چرا باید غیر فعال کنیم؟

خب مسلماً افرادی که با وردپرس آشنایی دارند و یا تا حدودی در مورد این سیستم مدیریت محتوا تحقیق کردند می‌دونند ک مبنای اصلی وردپرس، براساس PHP است. بنابراین افرادی که از وردپرس به‌عنوان پلتفرم اصلی سایت خودشان استفاده می‌کنند، ممکن است بعدازاینکه یک قالب یا افزونه‌ای روی سایت خودشان نصب کردند، با یک سری ارور PHP در سایت مواجه شوند که باید نسبت به رفع این خطاها اقدام کنند. اما بیایید چگونگی فعال کردن و غیرفعال کردن نمایش خطای PHP در وردپرس را یاد بگیریم.

حالا ما امروز می‌خواهیم در این مقاله به شما نحوه غیرفعال کردن خطاها را توضیح بدیم، پس اگر شما هم در صفحه ایندکس سایت خود با ارورهای PHP روبه‌رو هستید می‌توانید از این آموزش استفاده کنید و این خطا را به‌صورت کامل از سایت خود حذف کنید.

در بسیاری از مواقع پیش آمده است که کاربران مطرح کردند چگونه پیام‌های PHP در سایت وردپرسی خود غیرفعال کنند، در این پست نحوه غیرفعال کردن خطاها را توضیح می‌دهدم. در بسیاری مواقع سایت وردپرسی شما بازدید کننده زیادی دارد و شما قصد دارید از نمایش دادن خطاها به آنها جلوگیری به عمل آورید.

خطای PHP چیست
به‌صورت کلی خطاهای php اخطارها و پیغام یا اعلان‌ها هستند که هیچ اختلالی هم در بارگذاری سایت شما ایجاد نمی‌کنند، یعنی حتی اگر سایت شما این ارورها را داشته باشد، بازهم وب‌سایت‌تان برای کاربر بالا می‌آید، با این تفاوت که خطاها برای آن‌ها نمایش داده می‌شود.

خب اول این نکته را بگم که این خطا از یه جهاتی برای شما فایده دارد و از یک جهت دیگه برای شما مشکل‌ساز می‌شود که می‌خواهیم در این بخش این موضوع را برای شما توضیح بدیم. خب مسلماً هر برنامه‌نویسی ممکن است یک سری اشتباهات در سایت خودش داشته باشد که باید آن‌ها را شناسایی کند و نسبت به رفع آن اقدام کند.

اخطارهای PHP، این امکان را به توسعه‌دهندگان وب می‌دهد که اشتباهات و مشکلات سایت خودشان را بدونند و بتونند در سریع‌ترین زمان ممکن آن را رفع کنند.

مشکل خطاهای PHP چیست
شاید تا اینجای کار خطاهای PHP خیلی هم بد به نظر نرسند اما خب مشکل از آنجا شروع می‌شود که این خطاها برای کاربر هم قابل مشاهده خواهد بود و این یعنی یک تجربه کاربری بد برای سایت شما! به بیان دیگه نمایش این خطاها در سایت نشان‌دهنده غیرحرفه‌ای بودن شما است، پس بهترِ آن‌ها را از دید کاربر مخفی کنید.

هیچ کاربری دوست ندارد وقتی وارد یک سایت می‌شود با ارور روبه‌رو شود و اگر هم خطایی ببینه ممکن است از سایت شما خارج شود و شما کاربران خود را از دست می‌دهید، به‌صورت کلی شما باید یک سایت شسته‌ورفته برای کاربر به نمایش در بیارید که هیچ خطایی در آن وجود نداشته باشد.

بنابراین اگر بخوایم یک نتیجه گیری کلی داشته باشیم می‌تونیم توضیح دهیم درسته که این خطاها در سایت نمایش داده می‌شود اما از لحاظ فنی ضرری به سایت شما وارد نمی‌کند و مهلک نیستند و شما فقط باید برای نمایش بهتر سایت باید آن‌ها را برطرف کنید.

پس شما باید خطاهای PHP را از سایت خود حذف کنید و برای این کار هم به یک راهنمایی و دستورالعمل نیاز دارید که ما در این مقاله در اختیارتان قرار می‌دهیم.

نمایش خطا در وردپرس
نمایش خطا در بسیاری مواقع به شما کمک خواهد نمود که بتوانید مشکلات و ارورهای موجود روی سایت وردپرسی خود را پیدا کنید. ولی در مواردی نیز اولا با نمایش تمامی خطا ها و هشدارها در سایت شما باعث میگردد که سایت شما به شکل منسجم و ثابت برای کاربر نمایش داده نشود و در تمامی صفحات و قسمت ها ممکن است حداقل هشدارهایی را مشاهده کنید که اهمیت چندانی برای شما ندارد و نمایش آن عملا هیچ نفعی ندارد. ولی باعث میشود که سایت شما به شکل صحیحی نمایش داده نشود. البته در بسیار مواقع این خطاها و هشدارها مهم نمی باشند.

به عنوان مثال ممکن است که یک تابع در php به دلیل مشکلات امنیتی مسدود شده باشد و در برخی صفحات هشدار نمایش دهد که تابع x در php غیرفعال میباشد. و یا احتمال دارد مشکل امنیتی نیز برای سایت شما بوجود آورد. نمایش خطاها همیشه جزییات بیشتری را در اختیار هکرها و یا خرابکارانی باشد که قصد دارند با استفاده از این جزییات به سایت شما نفوذ و خرابکاری کنند. با استفاده از این نمایش خطاها، احتمال دارد برخی از باگ ها که روی سرور و توابع php نیز فعال هستند برای هکر نمایش داده شود، که با استفاده از آنها در کمترین زمان بتوانند به سایت شما نفوذ و خرابکاری کنند. پس نمایش خطا در وردپرس برای همیشه به هیچ عنوان درست نیست و فقط باید برای ایرادیابی و رفع مشکلات روی سایت های وردپرس بصورت موقتا فعال و بعد از رفع مشکل آن را مجددا فعال کنید.

فعال کردن نمایش خطا برای ایرادیابی سایت های وردپرس
برای روشن کردن نمایش خطا، کافی است فایل wp-config.php را در روت اصلی سایت وردپرسی خود ویرایش کنید و به دنبال گزینه زیر باشید

define('WP_DEBUG', false);
این خط معمولا در انتهای فایل wp-config در دسترس میباشد. برای نمایش خطا کافی است مقدار false را به true تبدیل کنید و در خط بعدی تکه کد زیر را وارد کنید. البته وارد نمودن این کد الزامی نیست

define('WP_DEBUG_DISPLAY', true);
با تغییر مقادیر ذکر شده در صورتی که صفحه دارای ارور را یکبار رفرش کنید ارورهایی که روی آن رخ میدهد را به وضوح میتوانید مشاهده کنید و نسبت به رفع آنها اقدام کنید. برای رفع مشکلات سایت های وردپرسی با بخش وردپرس در انجمن پارسه دِو همراه باشید به زودی مرجع جامعی از ارورهای دریافتی در وردپرس را منتشر خواهیم نمود که میتوانید ارور های سایت خود را با این راهنما رفع کنید.

غیرفعال کردن نمایش خطا در سایت های وردپرس
در صورتی که بصورت ذکر شده در این مقاله خطاهای وردپرس خود را تنظیم نمودید که نمایش داده شود کافی است تغییرات انجام داده شده را به حالت قبل بازگردانید، تا نمایش خطا و ایرادیابی وردپرس غیرفعال گردد. با استفاده از تکه کدهای زیر میتوانید نمایش خطا را در wp-config بصورت کامل غیرفعال کنید
ini_set('display_errors','Off');
ini_set('error_reporting', E_ALL );
define('WP_DEBUG', false);
define('WP_DEBUG_DISPLAY', false);
دو خط اولی را احتمالا در این فایل نداشته باشید. برای اطمینان بیشتر میتوانید این دو خط را در فایل wp-config سایت وردپرسی خود اضافه کنید. همچنین خط سوم و چهارم را نیز در صورتی که از قبل نماش خطا را فعال کرده باشید، احتمالا بصورت زیر داشته باشید
define('WP_DEBUG', true);
define('WP_DEBUG_DISPLAY', true);
که لازم هست گزینه های ture را به flase همانند کدهای قبل تغییر دهید.

نتیجه گیری
برای شناسایی خطاها و رفع آن ها در وردپرس، کافیست با توجه به آنچه که در این مطلب بیان شده کار های بیان شده را انجام دهید و جزئیات خطاها در سایت وردپرسی خود را مشاهده نمایید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید. اما یادتان باشد برای حفظ امنیت وب سایت خود پس از فعال سازی نمایش خطا در وردپرس، بعد از رفع آن خطا مجددا نمایش خطا در وردپرس را غیر فعال کنید، در غیر اینصورت وب سایت شما براحتی در دسترس هکرها قرار خواهد گرفت.
 
آخرین ویرایش:
عقب
بالا