مفهوم ساب دامین ، ادان دامین ،پارک دامین چیست؟

mahla!

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه


مفهوم ساب دامین ، ادان دامین ،پارک دامین چیست؟ مفهوم کلی این سه موضوع چیست؟

دامنه اصلی: در واقع همان ادرس سایتی است که ان را در ایرنیک ثبت کرده اید و با سرچ کردن درموتورهای جستوجو وارد سایت مورد نظر میشوید که دامنه اصلی محسوب می شود . و این دامنه متصل به هاست شماست و اطلاعات مربوط به ان روی دایرکتوری پاپلیک اچچ تی ام ال ذخیره شده اند.
روی یک سرویس هاست نیز تنها یک نام دامنه ی اصلی می تواند در یک زمان وجود داشته باشد و سایر دامنه ها بعنوان دامنه ی فرعی تشخیص داده می شوند.

پارک دامین: کاربرد پارک دامین برای زمانی هست که شما میخواهید دو ادرس متفاوت یک وب سایت یک محتوا را نشان بدهند کاربرد دارد.
به طور مثال با سرچ کردن این دو دامنه mizbanfa.net و mizbanfa.ir درمرورگر به یک صفحه با محتوای یکسان هدایت بشویم از ماهیت پارک دامین استفاده کردیم


ادان دامین:با ادان دامین علاوه بر دامنه اصلی قادر خواهید بود دامنه دیگری را نیز به هاست خود متصل کنید. در واقع با ادان دامین چند دامنه با محتوای متفاوت دارید .

ساب دامین: ساب دامین یا زیردامنه در واقع زیر شاخه ای از دامنه است که با نقطه از دامنه جدا می شود. به عنوان مثال blog.mizbanfa.net یک ساب دامین برای دامنه mizbanfa.net است. ساب دامین نیز دارای محتوای کاملا متفاوت از دامنه اصلی است. در واقع دو محتوا با یک دامنه دارید اما آدرس دهی آن ها مجزاست.


زیر دامنه چیست؟

زیر دامنه ها پیشوندی هستند که به منظور کمک به پیمایش و سازماندهی بخشهای وب سایت شما ، به نام دامنه شما اضافه می شوند. آنها اصولاً برای مدیریت مناطق سایت مورد استفاده قرار می گیرند که به اندازه کافی گسترده هستند
و نیاز به سلسله مراتب خاص خود دارند ، مانند فروشگاه های آنلاین ، وبلاگ ها یا سیستم عامل های پشتیبانی.


بر خلاف زیرشاخه ها ، زیر دامنه ها به طور کامل وب سایت های مختلفی کار می کنند. با این کار می توانید انواع محتوای خاصی را که متفاوت از دامنه ریشه شما هستند ، هدف قرار دهید. در نتیجه ، شانس شما برای ایجاد یک مرجع عالی و ترافیک ارگانیک افزایش می یابد .
. علاوه بر این ، شما همچنین می توانید برای تقویت حضور آن بک لینک برای دامنه اصلی خود ارائه دهید.

در حالی که بسیاری "www" را بخشی پیش فرض از هر نام دامنه می دانند ، این سه کاراکتر مانند سایر زیر دامنه های موجود در پروتکل سیستم Domain Name هستند. در حالی که هنگام انتخاب نام دامنه باید در مورد دامنه سطح بالا تصمیم بگیرید ،
دامنه های فرعی را می توانید در هر نقطه با کمترین دردسر انتخاب کنید. ثبت نام دامنه در واقع حق زیر دامنه های نامحدودی را شامل می شود ، از جمله هر چیزی از "www". به "abcxyz"



برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به پایگاه دانش میزبان فا سری بزنید
 
عقب
بالا