هدایت کاربر از صفحه 403 به 404

S

Saman Yazdannik

Guest
هدایت کاربر از صفحه 403 به 404

چگونه این خطا را سمت سایت وردپرسی یا سمت مرورگر حل کنیم؟

سئو وب سایت یکی از مهمترین مواردی است که در یک وب سایت وردپرس و یا غیر وردپرس وجود دارد و شما باید حتما در مورد آن اطلاعات داشته باشید و بتوانید سئو وب سایت خود را درست کنید.چرا که در صورتی که وب سایت شما از سئو ضعیفی برخوردار باشد مشکلات زیادی در آینده خواهد داشت.

در دنیای سئو و وبمستری خواه در وردپرس و یا در سایت های دیگر و یا سیستم های مدیریت محتوای دیگر، یکی از مهمترین مشکلاتی که می تواند برای آن پیش آید ، از دست رفتن یک برگه ای است که قبلا وجود داشته و شناسایی شده است اما حالا دیگر به هر دلیلی وجود ندارد و به نظر حذف شده است که این حذف شدن باعث ایجاد یک خطا می شود .

آیا میدانستید که این ارور در سایت شما باعث حکم اعدام سایتتان خواهد شد ؟

البته این اصطلاح است اما در صورتی که سایت شما چنین مشکلی داشته باشد مطمئن باشید به زودی باید از سایتتان دل بکنید !

اررور ۴۰۴ و ۴۰۳ :

ارور ۴۰۴ از نظر ربات های جستجوگر خواه گوگل و یا سرویس های دیگر عاملی است که نشانگر از هم پاشیدن بنیان سایت است یعنی در صورتی که تعداد این خطاها رو به افزایش باشد ربات های سرویس های جست و جو گر وب سایت شما را از نظر رتبه بسیار کاهش میدهند و شما دیگر در صفحات اول نیستید و این هم یعنی شکست .

اما ارور دیگری که در وب سایت های وردپرسی وجود دارد ارور ۴۰۳ است. این خطا در وب سایت ها هنگامی رخ می دهد که ربات جستجوگر و یا یک فرد مجوز کافی برای مشاهده ی آن برگه را نداشته باشد و ان برگه را شما از نظر دید آن ها پنهان نمائید. این محدودیت یا از طریق بسته شدن رنج و محدوده ی آی پی ها است و یا تلاش برای ورود به قسمتی که برای استفاده از آن به سطح دسترسی خاصی نیاز است که شما این سطح دسترسی را به آن ها نداده اید.

ارور ۴۰۳ به اندازه ی ۴۰۴ اهمیت ندارد اما در جریان رتبه دهی به سایت شما حتما لحاظ می شود . ارور ۴۰۳ باید به گونه ای باشد که توسط ربات های گوگل قابل شناسایی نباشد اما برای کاربران حقیقی قابل دید باشد چرا که ۴۰۳ یک پیغام آگاه کننده برای کاربر سایت است که بداند این برگه که در تلاش برای دیدن آن است برای وی ساخته نشده و او حق دیدن آن را ندارد. اما موتورهای جستجو نباید این را مشاهده کنند .

برای حل این مشکل در وب سایت شما یکی از بهترین و موثر ترین روش ها انتقال خودکار کاربران و سیستم های جست و جو گر به برگه اصلی سایت است . اما شما حتما مجبور نیستید که کاربران را به برگه اصلی سایت خود انتقال دهید بلکه می توانید به برگه های دیگری که خود تهیه کرده اید انتقال دهید اما بهترین گزینه انتقال به صفحه ی خانگی سایت است .

بعضی مواقع هست که ما نیاز داریم تا ارور 403 به کاربرانمان نشان داده نشود. این امر می‌توند به علت محتوایی باشد باشد که از دید بعضی کاربران پنهان کرده‌ایم، اما مشکل اینجا نیست بلکه مشکل زمانی است که هکر ها با ارور 403 مواجه می‌شوند، این ارور به آنها می‌گوید که مسیری که یافته اند صحیح است و تنها دسترسی ندارند. حال اگر ما به جای ارور 403 به آنها ارور 404 نشان دهیم هکرها نمی‌توانند مطمئن باشند که آدرس صحیحی را یافته اند.

در ادمه راه هایی را برای اجرای این تکنیک در Nginx، Apache و وردپرس به شما یاد خواهم داد. و طبق تمام مقاله‌های قبلی توصیه من به شما این است که قبل از انجام تغییرات از فایلی که می‌خواهید بر آن تغییری اعمال نمایید پشتیبان تهیه نمایید.



Apache HTTP


در اولین قدم لاز است تا فایلی با نام پیشنهادی 404 در پوشه DocumentRoot بسازید.

حال در فایل httpd.conf خط زیر را اضافه نمایید.

ErrorDocument 403 /404

کاری که در این خط انجام داده ایم این است که ارور 403 را به صفحه 404 بازگشت داده ایم.

حال فایل را ذخیره نمایید و Apache را دوباره راه اندازی نمایید.



Nginx


در قدم اول فایلی با نام 404.html بسازید. سپس در فایل پیکربندی Nginx و در زیر بخش server خط زیر را اضافه نمایید.

error_page 404 /404.html;
error_page 403 =404 /404.html;

در این دستورات زمانی که Nginx صفحه مورد نظر را پیدا نکند کاربر را به 404 سوق خواهد داد و زمانی نیز که کاربر با صفحه 403 روبرو شود کاربر را به صفحه 404 سوق خواهد داد.



WordPress


در وردپرس این کار بسیار راحت است، شما می‌توانید با استفاده از این پلاگین کاربر را به صحه مورد نظر خود هدایت نمایید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
عقب
بالا