روش پيدا كردن سرور یک ریسلر

keypardaz

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه
روش پيدا كردن سرور یک ریسلر
روش پيدا كردن ريسلر از سرور

اگر بخواهید قبل از خرید از یک سایت هاستینگ بفهمید که ریسلر هست یا خودش سرور داره میتونید از روش زیر استفاده کنید:
− با استفاده از ایپی و ادرس دامنه
وب سایت whois.domaintools.com تمامی سایت هایی که روی یک ایپی هستند را نمایش میده
اگر ایپی اختصاصی داشته باشه اون ریسلر کار یکم سخت میشه که با nameserver ها و پینگ گرفتن میشه فهمید.


ممکن است در گشت و گذارهای خود در اینترنت با یک وب سایت برخورد کنیم که از سرعت و امنیت زیادی برخوردار باشد حتما این سوال برایمان پیش می آید که این وب سایت از کدام هاستینگ استفاده می کند. در ادامه به فهمیدن نوع هاست می پردازیم. در ابتدا بهتر است با چند اصطلاح مهم مربوط به این موضوع آشنا شویم.


میزبان دامنه چیست؟ میزبان دامنه یک سرویس اینترنتی است که نام دامنه شما را مدیریت می کند، به عنوان مثال، domain.com. میزبان های دامنه از پرونده های DNS برای اتصال به دامنه خود از طریق ایمیل، وب سایت ها و سایر سرویس های وب استفاده می کنند.


DNS چیست؟ DNS اطلاعات مربوط به نام میزبان یا IP را از سرورهای سراسر جهان از طریق نام بازیابی می کند.


سرور میزبان چیست؟ سرور میزبان یک اصطلاح عمومی برای یک نوع سرور است که تمامی داده ها، برنامه ها و خدمات مرتبط با یک سایت در آن قرار میگیرد.


ما برای این کار از وب سایت who.is استفاده می کنیم(وب سایت های زیادی در این زمینه وجود دارند) که برای ما اطلاعات مفیدی از محل IP، نام میزبان، محدوده IP ،ISP، سازمان، کشور، منطقه، شهر، کد پستی و منطقه زمانی را نمایش میدهد. بعد از وارد شدن به سایت مانند تصویر زیر ادرس وب سایت خود را در نوار جستجو وارد میکنیم.
بعد از تایید ایکون سرچ، نتیجه زیر را در عرض چند ثانیه برای ما نشان میدهد:
در نتیجه بالا همانطور که در تصویر نیز اشاره شده است عبارت زیر جواب سوال ما است:
ما از این قسمت میتوانیم سرور یک وب سایت را پیدا کنیم. البته این در مواقعی است که سایت پشت cdn یا فایروال های امنیتی نباشد. برای مثال اگر این نتیجه را برای وبسایت بررسی کنیم متوجه میشویم که نتیجه درست را برای ما نشان نمیدهد چرا که وب سایت ما از cdn قدرتمند کلود فلر استفاده می کند.
ناگفته نماند که اکثر cdnها و فایروال های امنیتی قابل بایپس می باشند. پس سعی کنید در پیکربندی و کانفیگ انها خطایی نکرده باشید.
 
عقب
بالا