روش های جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت

  • شروع کننده موضوع Ali
  • تاریخ شروع

Ali

مدیریت انجمن پارسه دو
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن
مجموعه : ترفندهای اینترنت


روش های مانع از مصرف ناخواسته اینترنت


در موبایل هاي خود وجود برنامه هاي فعال باعث می شود که به صورت ناخداآگاه از میزان مصرف اینترنت شما افزایش یابد برنامه‌هاي فعال در پس‌اساس‌ي تلفن همراه و بعضا به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها، از عواملی میباشند که میتوانند حجم مصرف اینترنت تلفن همراه را افزایش...


روش های مانع از مصرف ناخواسته اینترنت


در موبایل هاي خود وجود برنامه هاي فعال باعث می شود که به صورت ناخداآگاه از میزان مصرف اینترنت شما افزایش یابد برنامه‌هاي فعال در پس‌اساس‌ي تلفن همراه و بعضا به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها، از عواملی میباشند که میتوانند حجم مصرف اینترنت تلفن همراه را افزایش دهند. برترین راه برای پیشگیري از این مصرف، غیرفعال کردن این برنامه‌ها در شرایطی هست که بهرهگیری‌اي از انها نمیشود.



یکی از دغدغه‌هاي کاربران تلفن همراه‌هاي هوشمند بهرهگیری از اینترنت و میزان مصرف آنهاست. بعضی از کاربران ممکن هست اغلب از مصرف بیش از اندازه حجم اینترنت خود شکایت داشته باشند و حتی بعضی از شرکت‌ها و اپراتورها را به کم‌فروشی متهم کنند.
اما مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این اعتراضات، به سرعت بالای اینترنت اشاره میکنند که ممکن هست باعث شود کاربر تصور کم‌فروشی داشته باشد.



به گزارش تالاب: -وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات- همواره در رد نظریه کم‌فروشی و حجم‌خوری اینترنت از طرف اپراتورهای ارائه‌دهنده اظهار میکرد: آنهایی که می گویند کم‌فروشی صورت می گیرد باید به این نکته دقت داشته باشند که در قبل مشترکان چند تصویر و یا مقاله مکتوب را دانلود می کردند و حجم اینترنت انها برای مدت بیشتری دوام
می‌آورد اما اکنون همین که سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود میشود، چند برابر فایل‌هاي تصویر و مکتوب حجم مصرف میشود.



او l معتقد بود این که متاسفانه در بعضی رسانه‌ها و روزنامه‌ها از اصطلاح حجم‌خوری بهرهگیری می شود تعبیر درستی نیست: اکنون تمام امور اپراتورها به شکل هوشمند صورت میگیرد و به شکل دستی نیست تا امکانی وجود داشته باشد تا حجم مصرف مشترک تغییر کند.
ما در ابتدا احساس کردیم ممکن هست در سیستم فروش این اپراتورها مشکلی وجود داشته باشد اما پس از بررسی‌هاي صورت گرفته به این قطعیت رسیدیم که هیچ مشکلی در این اساس وجود ندارد.

آن چه باعث پایان زودهنگام حجم بسته‌هاي اینترنت میشود، بهرهگیری مشترکان از فایل‌هاي ویدئویی هست
که حجم اینترنت را با سرعتی بسیار بالا به اتمام میرساند.
بهرهگیری از فایل ویدئویی در تمام جهان حجم پهنای باند بالایی را مصرف می کند.



جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت
نحوه جلوگیري از مصرف اینترنت ناخواسته در سیستم عامل Android و iOS
یکی از دلایل مصرف بی‌رویه اینترنت در تلفن همراه‌هاي هوشمند می تواند فعال بودن اپلیکیشن‌ها در پس‌اساس‌ي
تلفن همراه باشد؛

در حالی‌که ممکن هست کاربر از این اپلیکیشن‌ها بهرهگیری نکرده و یا به ندرت مورد بهرهگیری قرار گیرند.
بنابراین پیشنهاد‌اي که همواره از طرف مسئولان و کارشناسان برای پیشگیری از تصور حجم‌خوری داده می شود این هست که این برنامه‌ها را غیرفعال کنید.





برای بازرسی میزان مصرف اینترنت در سیستم عامل iOS و موبایل‌هاي آیفون، ابتدا از طریق منوی موبایل وارد setting شده و سپس به قسمت cellular رفته و برنامه‌هاي غیرضروری را غیرفعال کنید.
پس از آن وارد قسمت general شده و گزینش‌ي background app refresh را نیز غیرفعال کنید.
در تلفن همراه‌هاي اندرویدی هم لازم هست ابتدا وارد setting شده و سپس به قسمت mobile data و data usage بروید. در این قسمت میتوانید دریابید که کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین دیتا را مصرف میکنند.
بنابراین میتوان برنامه‌هاي غیرضروری را غیرفعال کرد.



بدین ترتیب با غیرفعال شدن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هاي اینترنتی که از انها بهرهگیری نمی شود یا
به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها، می توان تا حد زیادی مصرف اینترنت موبایل‌هاي هوشمند را بازرسی کرد.
 
آخرین ویرایش:
عقب
بالا