آموزش بروزرسانی وردپرس + آپدیت افزونه ها و پوسته سایت (به همراه تصویر)

ArpaHost

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه
وردپرس ساده ترین و محبوب ترین نرم افزار سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد وب سایت یا بلاگ به حساب می آید. این CMS قدرتمند جهانی، بیش از ۳۵.۲ درصد از وب سایت های اینترنتی را تحت اختیار خود قرار داده است. به همین دلیل یکی از موارد مهمی که باید در نگهداری از این سایت ها مد نظر قرار داد، بروزرسانی هسته وردپرس و پوسته سایت به آخرین نسخه وردپرس است.

پس از مبحث آپدیت هسته وردپرس باید به این نکته هم اشاره کرد که افزونه ها و پوسته هایی که بر روی wordpress نصب می کنید، همانند نرم افزار هایی هستند که بر روی سیستم رایانه خود نصب می کنید و نیاز به نگهداری دارند. بطور دوره‌ای توسعه دهندگان وردپرس، بروز رسانی‌هایی را قرارمی‌دهند که ویژگی‌های جدیدی به افزونه یا پوسته سایت اضافه می‌کند. یا اشکالات شناخته شده را برطرف می‌کنند. بنابراین یک یاز راه های نگهداری از پوسته و افزونه های نصب شده بر روی وردپرس، بروز رسانی به موقع و مرتب آنهاست و این همان چیزی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در روند مقاله با مواردی همچون، نحوه بروز رسانی هسته وردپرس و مزایای آن و همچین بروز رسانی افزونه ها و پوسته آشنا خواهید شد و برای پرسش چگونه وردپرس را بروزرسانی کنیم ابهامی باقی نخواهند ماند.

به شما پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در حوزه wordpress چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

چگونه هسته وردپرس خود را بروزرسانی کنیم


در مجموع به دو روش می توانید هسته وردپرس خودتان را بروزرسانی کنید.

  1. بروز رسانی وردپرس از طریق دشبورد ادمین
  2. بروزرسانی دستی وردپرس از طریق FTP

اما نکته مهم پیش از بروزرسانی هسته وردپرس این است که قبل از انجام عملیات، یک فول بک‌آپ وردپرس تهیه کنید.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه آموزش نصب وردپرس مقاله ما را مطالعه نمایید.

روش اول – بروزرسانی هسته وردپرس از طریق داشبورد ادمین:


این ساده‌ترین راه بروزرسانی وردپرس است، زیرا که این روش تنها با یک کلیک انجام می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید ورود به داشبورد وردپرس و سپس بررسی اینکه آیا در بالای صفحه، نشان اطلاع رسانی برای آپدیت وردپرس وجود دارد یا خیر.



برای شروع فرآیند بروزرسانی بر روی عبارت “لطفا بروز کنید” کلیک کنید. اگر بروزرسانی وردپرس جزئی باشد به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که پیغام “بروزرسانی با موفقیت انجام شد” همراه با اطلاعات بروزرسانی برای افزونه‌ها و پوسته‌ سایت وجود دارد.
و در صورتی که یک بروزرسانی بزرگ داشته باشید، صفحه خوش آمدگویی وردپرس را همراه با توضیحات مفصل درباره آنچه در نسخه جدید به روز شده است، مشاهده خواهید کرد.




روش دوم: آپدیت دستی وردپرس از طریق ftp


به روزرسانی دستی وردپرس هنگامی مفید است که بنا به دلایلی نمی‌توانید از طریق داشبورد وردپرس این کار را انجام دهید.

برای این کار شما می‌توانید از ابزارهای ftp و یا قسمت file manager هاست خود، استفاده کنید.

برای این عمل شما نیاز دارید که فایل‌های اصلی وردپرس را با فایل‌های جدید بازنویسی کنید. برای انجام این کار با استفاده از filezila مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آخرین ورژن وردپرس فارسی را دانلود کنید و فایل‌های درون zip را در کامپیوتر خود خارج کنید.
  2. برای جلوگیری از، از دست رفتن داده‌های مهم، پوشه استخراج شده را پیدا کنید و فایل‌های wp-config-sample.php و wp-content را پاک کنید.
  3. سایت خود را به filezila متصل کنید، برای این کار می‌توانید از دانشنامه ” راهنمای استفاده از نرم افزار filezila ” آموزش استفاده کنید.
  4. وارد کاربری ftp خود شوید، در صفحه سمت راست فایل‌های wp-admin و wp-includes موجود در هاست را پیدا کنید و با راست کلیک، آنها را پاک کنید.
  5. در صفحه سمت چپ بر روی wp-admin و wp-includes جدید راست کلیک کنید و گزینه upload را انتخاب کنید.



بقیه فایل‌های خارج شده در کامپیوتر خود را به هاست، منتقل کنید و جایگزین فایل‌های قدیمی کنید. در هنگام انتقال با پیغام زیر روبرو خواهید شد که تیک گزینه Always use this action را بزنید و در آخر تیک گزینه Apply to current queue only را نیز، انتخاب کنید.



زمانی که تمام فایل‌ها بارگذاری شدند برای بررسی آپدیت وردپرس می‌توانید به آدرس زیر بروید.

yoursite.com/wp-admin/upgrade.php/

مزایای بروز رسانی هسته وردپرس


اگر به دنبال امنیت، سرعت، سازگاری و عملکرد بهتر در وردپرس خود هستید، حتما core وردپرس خود را بروز کنید زیرا

  • بروز رسانی مکرر هسته، اشکالات و آسیب پذیری‌های امنیتی که نسخه‌های قدیمی ممکن است داشته باشند را، برطرف می‌کنند.
  • سرعت و عملکرد بارگیری وبسایت را با هر نسخه جدید وردپرس، تجربه خواهید کرد
  • با به روزرسانی‌های جدید، سایت شما با جدیدترین پوسته‌ سایت، افزونه‌ها و فناوری‌های وب سازگار می‌شود.
  • ویژگی‌ها و گزینه‌های بیشتری وجود خواهد داشت که می‌توانید از آنها برای ارتقا وبسایت خود استفاده کنید.
آموزش آپدیت قالب وردپرس و افزونه‌ها


همان‌طور که بروزرسانی هسته وردپرس مهم است، بروزرسانی قالب وردپرس و افزونه‌ها نیز دارای اهمیت است. چرا که وجود یک باگ در افزونه یا پوسته سایت می‌تواند برکل تنظیمات اعمال شده تاثیر بگذارد.

همانند بروزرسانی هسته وردپرس می‌توانید افزونه‌ها و پوسته‌ها را با یک کلیک، بروزرسانی وردپرس کنید. برای انجام این کار به بخش “به روزرسانی” صفحه مدیریت خود بروید.

در راستای آموزش آپدیت افزونه وردپرس بایستی گفت افزونه‌ها و پوسته‌هایی که باید بروز شوند در این قسمت به نمایش در می‌آیند.

برای آپدیت افزونه ها در وردپرس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد بخش افزونه ها/ افزون های نصب شده شوید.
  2. افزونه‌های مورد نظر را انتخاب کنید
  3. از لیست بازشو گزینه بروزرسانی وردپرس را انتخاب و بر روی دکمه اجرا کلیک نمایید.



همین کار را می‌توان با پوسته‌ سایت انجام داد: آنها را انتخاب کرده و روی “به روز کردن پوسته” کلیک‌کنید.

چه برای افزونه‌ها و چه برای پوسته‌ها، شما به صفحه دیگری هدایت می‌شوید که شما را از پیشرفت به روزرسانی مطلع می‌کند. این کار دقیقاً همانند بروزرسانی هسته وردپرس است.

به یاد داشته باشید که همواره، اجرای آخرین نسخه نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید اهمیت ویژه‌ای دارد و در این مقاله شما آموختید که چگونه بروزرسانی افزونه وردپرس و پوسته سایت و همین طور هسته وردپرس خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه فایل های قالب وردپرس مطالعه نمایید. همچنین در صورتی که مشکلی در وردپرس مواجه شدید می توانید از مقاله رفع خطای وردپرس استفاده نمایید.

سوالات متداول

به روز رسانی وردپرس از چند روش امکان پذیر است؟
۱-بروز رسانی از طریق دشبورد ادمین ۲-بروز رسانی از طریق FTP
مزایای بروز رسانی هسته وردپرس ؟
۱-بروز رسانی مکرر هسته، اشکالات و آسیب پذیری‌های امنیتی که نسخه‌های قدیمی ممکن است داشته باشند را، برطرف می‌کنند. ۲-سرعت و عملکرد بارگیری وبسایت را با هر نسخه جدید وردپرس، تجربه خواهید کرد ۳-با به روزرسانی‌های جدید، سایت شما با جدیدترین پوسته‌ها، افزونه‌ها و فناوری‌های وب سازگار می‌شود. ۴-ویژگی‌ها و گزینه‌های بیشتری وجود خواهد داشت که می‌توانید از آنها برای ارتقا وبسایت خود استفاده کنید.
مهم ترین دلیل به روز رسانی وردپرس چیست؟
امنیت یکی از اصلی ترین ومهم ترین دلایلی است که شما باید وردپرس را بروز نگه دارید. بر اساس آمار بدست آمده قدرت سیستم مدیریت محتوای وردپرس نزدیک به چهل درصد از تمامی وب سایت های دنیاست. همچنین به علت محبوبیت آن در بین کاربران، همیشه هکر ها را ترغیب به نفوذ در سیستم می کند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
عقب
بالا