حل صفحه سفید بعد از ریستارت nginx در دایرکت ادمین

Solina

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه
حل صفحه سفید بعد از ریستارت nginx در دایرکت ادمین

صفحه سفید بعد از ریستارت کردن سرویس nginx در دایرکت ادمین

اگر از nginx و php-fpm در دایرکت ادمین استفاده می کنید ، احتمالا بار ها و بار ها بعد از ریستارت کردن سرویس وب سرور انجین‌ اکس خود با مشکل صفحه سفید در هنگام فراخوانی و باز کردن صفحات وب سایت های هاست شده روی سرور مواجه شده اید .
صفحه سفید بعد از ریستارت کردن سرویس nginx در دایرکت ادمین


مشکل آن جاست که سرویس nginx بدون هیچ ارور یا پیام خطایی ریستارت می شود . در هنگام چک کردن وضعیت سرویس یا status مشاهده میکنید که سرویس انجین‌ اکس ظاهرا آپ و در حال سرویس دهی است. ولی به درخواست ها پاسخی نمی دهد . این ایراد مربوط به custombuild 2.0 و عدم سازگاری ۱۰۰٪ وب سرور nginx با دایرکت ادمین در زمان نگارش این مطلب است . این مشکل انجین‌ اکس در دایرکت ادمین حتی زمانی که شما یک ساب دامنه ، دامنه یا حتی اکانت FTP جدید ایجاد میکنید نیز رخ می دهد .
حل این مشکل در سرور های مبتنی بر دایرکت ادمین کار پیچیده ای نیست . در واقع دلیل بروز این مشکل عدم kill شدن و استارت مجدد worker های وب سرور است . بنا بر این راه حل آن هم Kill کردن کامل کلیه proccess های مربوط به worker های وب سرور انجین‌ اکس و را ه اندازی مجدد وب سرور است . در صورت مشاهده این مشکل کافی است در محیط SSH دستورات زیر را وارد و اجرا کنید :
killall nginx
service nginx start

این مشکل در مورد سرویس php-fpm نیز صادق است . در صورت اعمال تغییرات در فایل php.ini و بعد از ریست کردن سرویس php-fpm ممکن است تغییرات در php اعمال نشود . در این صورت باید عین دستورات بالا را برای سرویس php-fpm اجرا کنید . اگر ورژن php شما ۵٫۳ است باید دستورات زیر را اجرا کنید :
killall php-fpm53
service php-fpm53 start
برقرار باشــید...

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
عقب
بالا