چگونه برای نام دامنه خود، یک پسوند دامنه tld انتخاب کنم؟

camb

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه
چگونه برای نام دامنه خود، یک پسوند دامنه tld انتخاب کنم؟
اگر نام مناسب و جذابی برای دامنه خود انتخاب کرده‌اید، حالا نوبت انتخاب و بررسی آزاد بودن ثبت دامنه با پسوند دامنه tld مناسب است. حتما ” دات کام” اولین پسوندی است که به ذهنتان می‌رسد؟! اما کمی صبر کنید و با دیگر پسوندهای دامنه نیز، آشنا شوید.

همه‌ی مردم ابتدا در مورد پسوند .com فکر می‌کنند اگر نام دامنه‌ی مورد نظرتان با پسوند .com آزاد می‌باشد آن را به ثبت برسانید.

به دلیل عالی‌ بودن؛ قابل قبول بودن و عامه پسند بودن این پسوند دامنه tld، اکثر نام‌های موجود این پسوند به هنگام بررسی آزاد بودن ثبت دامنه ثبت رسیده‌اند و به سختی می‌توان دامنه‌ای با این پسوند و با نام مورد نظر یافت. شما می‌توانید نام دامنه‌تان را با پسوند دیگری ثبت کنید و یک دامین با پسوند .com را هم، که آزاد است به ثبت برسانید و به دامنه‌ی اصلی خود، متصل کنید. این تکنیک سبب می‌شود تا ترافیک وب سایت شما افزایش یابد.

اگر نتوانستید با پسوند .com دامنه‌ای را به ثبت برسانید، پسوندهای دیگری نیز وجود دارند. البته بعضی از پسوندها ممکن است برای وب‌سایت شما مناسب‌تر باشند. در زیر توضیحاتی جهت شناخت بیشتر این پسوندها آمده است.

پسوندهای .com,.net,.org, .info, .Biz پسوندهای متداول‌تری هستند و سبب می‌شوند تا ترافیک وب سایت شما افزایش یابد.



پسوند دامنه .org, .net, .com


در سال ۱۹۸۵ فقط ۶ پسوند دامنه tld موجود بود که ۳ تای آنها .org, .net, .com بودند هر چند با گذشت زمان .com بسیار مشهورتر از .org, .net شد.

دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید دامنه‌ای با پسوند دامنه .org ثبت کنید؛ .org مخفف نام organization (سازمان) است. بهتر است چنانچه سایت شما مربوط به یک سازمان نیست از این پسوند استفاده ننمایید برای مثال چنانچه می خواهید دامنه ای برای یک فروشگاه ثبت کنید و از پسوند .org استفاده نمایید این پسوند سبب گمراهی کاربرانتان می گردد.

پسوند دامنه .name , .info, .Biz


طولی نکشید که از پسوندهای .org, .net, .com استقبال شد و مردم دامنه‌های خود را با این پسوندها به ثبت رساندند و اکثر نامهای رایج و مناسب این پسوند ها ثبت شدند. بنابراین شرکت‌های اینترنتی ۳ پسوند دامنه .biz ، .info ، .name را اضافه کردند.

پسوند دامنه .Biz


مخفف business (تجارت) است و می‌تواند توسط هر شخصی به ثبت برسد امّا اصولاً مناسب وب‌سایت‌هایی است که در ارتباط با تجارت می باشند.

پسوند دامنه .info


مخفف information (اطلاعات) است و جهت استفاده در وب سایت های اطلاع رسانی مناسب است.

پسوند دامنه .name


یک پسوند دامنه tld بسیار عالی برای وب‌سایت‌های شخصی است.

پسوند دامنه .ws


این پسوند دامنه tld اینترنتی که در واقع مخفف «ساموآی غربی» است، اکثراً به عنوان مخفف «Web Site» عرضه می‌گردد‌ و بسیاری از وب‌سایت‌ها با این پسوند، هیچ‌گونه ارتباطی با ساموآ ندارند.

پسوند دامنه .mobi


mobi. دامنه اینترنتی مرتبط با موبایل mobile و دستگاه‌های همراه می‌باشد، و برای دسترسی به اینترنت به وسیله‌ی این دستگاه‌ها راه اندازی شده‌است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پسوند دامنه مقاله ی ما با موضوع جدیدترین پسوندهای دامنه که از آنها چیزی نمی دانید را مطالعه نمایید.

پسوند دامنه tld کشوری (Country code Top-level Domain)




پسوند دامنه tld کشوری جهت نمایش وب سایت‌های شخصی و سازمانی داخل کشورها ارائه شده است امروزه ۲۰۰ پسوند دامنه tld کشوری جهت ثبت دامنه‌ها وجود دارد این پسوند ها جهت تجارت‌هایی که در داخل کشورها انجام می شود و یا جهت دامنه های جانشین (Domain Aliased) برای وب سایت‌هایی که مربوط به شرکت‌های چند ملیتی می‌باشند بسیار مناسب است. برای مثال در کشور ما ایران دامنه ی .IR به عنوان دامنه داخلی استفاده می شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
عقب
بالا