پدر لینوکس دیگر برنامه نویسی نمی‌کند؛ توروالدز: حالا کارم نه گفتن است

Hosein

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه
شاید با خود فکر کنید «لینوس توروالدز»، خالق لینوکس همواره در حال کدنویسی است اما وی اخیرا اعلام کرده که دیگر برنامه‌نویسی نمی‌کند و به امورات آموزش برنامه نویسی نمی پردازد و اکثر زمان خود را در ایمیل‌ها می‌گذارند.

به گزارش Softpedia، توروالدز در مصاحبه‌ای اعلام کرده که ایمیل می‌خواند و ایمیل می‌نویسد و دیگر کدنویسی انجام نمی‌دهد. وی گفته:

«بیشترین کدها را درون ایمیل خود می‌نویسم، بنابراین افراد برای من پچ ارسال می‌کنند یا «Pull Request» می‌فرستند که برخی مواقع در جواب آن‌ها می‌گویم: «نه، این خوب است، اما...» و برای آن‌ها شبه‌کد می‌فرستم. علاوه بر این، پچ‌ها را ویرایش و ارسال می‌کنم و می‌گویم من دیگر برنامه‌نویس نیستم.»

لینوکس

توروالدز تاکید می‌کند که دنیای متن باز مبتنی بر جامعه است و به همین دلیل همچنان با ایمیل با افراد گفتگو می‌کند. خالق لینوکس اعلام کرده که برخی مواقع تنها کار او، نه گفتن است:

«من بیش از اینکه ایمیل بنویسم، ایمیل می‌خوانم چرا که کار واقعی من این است و در نهایت کار من، نه گفتن است. افراد باید بتوانند به مردم نه بگویند. توسعه‌دهندگان می‌دانند اگر کار نادرستی انجام دهند، من به آن‌‌ها نه می‌گویم. نتیجه این کار من، احتیاط بیشتر برنامه‌نویسان است. برای اینکه بتوانم نه بگویم، باید اطلاعات داشته باشم در غیر اینصورت نمی‌توانم کار خود را انجام دهم. به همین علت بیشتر مواقع در حال خواندن ایمیل درباره فعالیت افراد هستم که یک کار جالب محسوب می‌شود، با این حال در نهایت بیشتر وقت خود را صرف ایمیل خواندن می‌کنید.»

توروالدز اخیرا اعلام کرده که پس از ۱۵ سال دست از پردازنده‌های اینتل کشیده و سیستم کنونی وی به سخت افزار AMD مجهز شده است. این احتمال وجود دارد که در آینده توروالدز به سراغ پردازنده‌های ARM برود. اپل نیز در آینده بجای پردازنده‌های اینتل، از ARM در کامپیوترهای خود استفاده خواهد کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
عقب
بالا