هاست مناسب برای وب‌سایت کدام است؟

  • شروع کننده موضوع سپیده عبادی
  • تاریخ شروع
س

سپیده عبادی

Guest
داشتن یک وب سایت در دنیای تجارت دیجیتال، امری بدیهی و قسمت جدانشدنی هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود. در عصر حاضر بخش بزرگی از فعالیت‌های تجاری اشخاص و سازمان‌ها، از سبک سنتی به دنیای مدرن و آنلاین، وارد شده‌است. به طوریکه دیگر برای عرضه محصول یا خدمت الزامی به اجاره یا خرید مکان فیزیکی مانند دفتر، مغازه، شرکت و… نیست. با معرفی کالا و یا سرویس مورد نظر بر روی وب سایت مربوط به آن خدمت، می‌توان کاربران و مشتریان بیشتری را هم جذب کرد. در این راستا برای پاگذاشتن به عرصه دیجیتال باید اقدامات اولیه داشتن یک وب‌سایت انجام شود. ثبت دامنه، طراحی وب‌سایت، انتخاب یک سرویس‌دهنده مناسب و مطمئن برای میزبانی سایت، دریافت خدمات پس از فروش و پشتیبانی مطمئن و… از مهمترین اقدامات برای شروع تجارت در دنیای اینترنت است.



انتخاب خدمات مطمئن و مناسب چگونه است؟


شما با تهیه هر نوع میزبانی اشتراکی و یا اختصاصی، به سرویس‌دهنده‌ای نیاز دارید که بتواند پایداری و امنیت خدمات ارائه شده را تضمین کند و با پشتیبانی مناسب، هاستی مطمئن را به شما عرضه دارد. یک سرویس‌دهنده مطمئن، علاوه بر تامین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وب‌سایت برای انتشار در دنیای اینترنت، می‌بایست زمینه لازم برای جلب رضایت و اطمینان‌خاطر کاربران را هم، فراهم کند.

از مهمترین اقدامات یک سرویس‌دهنده مطمئن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از سخت‌افزار با‎کیفیت و به‌روز دنیا
  • استفاده از فایروال‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظور افزایش امنیت سرویس‌ها
  • ارائه پشتیبانی ۲۴ساعته و آنلاین
  • خدمات پس از فروش و ارائه مشاوره خرید توسط کارشناسان خبره به جهت آسودگی خیال کاربران
  • تنوع محصولات و خدمات به جهت برآوردن نیاز کاربران
  • قرارگرفتن سرورها در بهترین و به‌روزترین دیتاسنترهای دنیا



پرداخت هاست ماهیانه یا سالیانه؛ کدام بهتر است؟


تعریف دوره‌های متفاوت ماهیانه و سالیانه در نحوه پرداخت هزینه میزبانی‌ها، حق انتخاب‌های متفاوتی را به کاربران ارائه می‌دهد. هر کاربر با توجه به نوع خدماتی که از سرویس‌دهنده هاست خود انتظار دارد و بودجه‌ای که برای وب‌سایت در نظر گرفته‌است، می‌تواند از خدمات ماهانه یا سالانه استفاده کند. حال اگر به عنوان یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاست نیز به این نوع دسته‌بندی قیمت‌ها نگاه کنیم، دلیل این قیمت‌گذاری برای ما واضح خواهد شد. تعرفه هر یک از سرویس‌های اختصاصی و اشتراکی از هزینه تمام شده آنها به دست می‌آید . پس به راحتی با یک حساب سرانگشتی درمی‌یابیم که ارائه این بازه‌های متفاوت پرداخت برای هر دسته سرویس (سالیانه یا ماهیانه) منطقی است.

سرویس‌های میزبانی اختصاصی به‌دلیل منابع بیشتری که در اختیار شما قرار می‌دهند، قیمت بالاتری خواهند داشت. از طرف دیگر، چنانچه این سرویس‌ها برای مقاطع زمانی معینی هم‌چون بازه‌های ثبت‌نام آنلاین و یا جشنواره‌های خرید اینترنتی تهیه شده باشند، خرید آن‌ها برای دوره‌‌های سالیانه، هزینه‌بر است. لذا امکان تهیه چنین سرویس‌هایی به‌صورت ماهیانه برای اکثر کاربران گزینه جذاب‌تری است، تا اگر کاربر برای بازه زمانی کمتر از یک سال به چنین هاستی نیاز دارد، مجبور به پرداخت هزینه کامل سالیانه، نشود.

اما در مورد سرویس‌های اشتراکی که عموما برای کسب‌و‌کارهای کوچک‌تر و یا سرویس‌های خدماتی آنلاین با بازدید روزانه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، امکان خرید هاست یا تمدید آن عموما به صورت سالیانه وجود دارد. دلیل آن ساده است، همان موارد نگهداری و تامین امنیت و پایداری سرویس که در میزبانی‌های اختصاصی ارائه می‌شوند، در میزبانی‌‌های اشتراکی نیز مورد نیاز هستند. اما تامین هزینه نگهداری سرور و نرم‌افزارها به‌صورت سالیانه، برای شرکت هاستینگ مقرون به‌صرفه‌تر بوده و در نتیجه ارائه خدمات میزبانی اشتراکی برای کاربران نیز، هزینه کمتری خواهد داشت.



هاست مطمئن چه هاستی است؟




یک میزبانی مطمئن، در هریک از انواع اختصاصی یا اشتراکی باید پایداری، امنیت و پشتیبانی مناسب را برای شما، فراهم کند.

دو مفهوم پایداری و امنیت هاست، به عوامل مشترک زیادی وابسته هستند. داشتن یک زیر ساخت قوی و دیتاسنتر مناسب برای سروری که هاست بر روی آن قرار دارد، موجب کاهش احتمال بروز اختلالات فنی و پایداری قابل قبول در سرویس‌دهی خواهد شد. هم‌چنین دیتاسنتر مناسب، در برابر مشکلات و خطرات تهدید کننده فیزیکی، امنیت سرور را تضمین خواهد کرد. لازم است محل نگهداری سرورهای ارائه دهنده میزبانی، از لحاظ محیطی مثل پایین نگهداشتنِ دمای سرورها و تامین برق ۲۴ ساعته بدون قطعی و… از شرایط مطلوب و قابل اطمینانی برخوردار باشد. استفاده از نرم‌افزارهای لایسنس‌دار باعث می‌شود که دسترسی شما به آخرین بروز رسانی آن‌ها تامین گردد و موجب پایداری و Uptime بالای سرویس میزبانی شما خواهد شد. از طرفی دیگر امنیت سرور ارائه‌دهنده میزبانی را نیز افزایش خواهد داد. همین‌طور استفاده از فایروال‌ها و آنتی‌ویروس‌ها، هر دو فاکتور پایداری و امنیت سرویس را ارتقا خواهند داد.

ویژگی مهم دیگر جهت افزایش پایداری سرویس میزبانی ها و هاست وردپرس، تهیه بکاپ روزانه و منظم است. در این‌صورت با بروز هرگونه اختلال در هارد سرور، آخرین اطلاعات سرویس وب (یا ایمیل) شما موجود و قابل بازیابی است. هم‌چنین سرویس دهنده میزبانی شما می‌بایست بطور مرتب، بروز رسانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امنیتی را پیگیری کرده و مانتیورینگ خودکار بر روی خدمات خود اعمال کند تا با بروز حملات موجود در فضای اینترنت، سرویس میزبانی شما تحت تاثیر قرار نگیرد.

به خاطر داشته باشید که یک سرویس پایدار با دسترسی ۲۴ ساعته در تمام ۷ روز هفته، نیاز به یک پشتیبانی فنی مسلط و تمام وقت نیز دارد. به‌وجود آمدن چالش‌های فنی و نیاز به مشاوره، امری اجتناب‌ناپذیر در روند فعالیت وب سایت شما خواهد بود. یک میزبانی مطمئن علاوه بر تضمین پایداری و امنیت، از تمام راه‌های ارتباطی اعم از تماس تلفنی، گفتگوی آنلاین و تیکتینگ سیستم می‌بایست پاسخگوی سوالات شما باشد.


با اطمینان‌خاطر سرویس‌دهنده مناسب را انتخاب کنید.


در دنیای تجارت آنلاین امروز، شرکت‌های بسیاری در زمینه خدمات دامنه و میزبانی وب فعالیت دارند که انتخاب سرویس‌دهنده مطمئن را سخت می‌کنند. توجه داشته باشید که اولویت با مجموعه‌ای است که از مهمترین فاکتورها برخوردار باشد. از بین گزینه‌های گسترده‌ای که برای شما وجود دارد، شرکتی را انتخاب کنید که ضمن سابقه طولانی‌تر، خوش‌نامی و رضایت مشتریان ، بتواند تضمینی هم‌چون مهلت تست سرویس آن هم برای بررسی و سنجش عملکرد میزبانی، به شما ارائه دهد.

یک سرویس‌دهنده مطمئن چه اقداماتی باید انجام دهد؟
۱-استفاده از سخت‌افزار با‎کیفیت و به‌روز دنیا ۲-استفاده از فایروال‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظور افزایش امنیت سرویس‌ها ۳-ارائه پشتیبانی ۲۴ساعته و آنلاین ۴-خدمات پس از فروش و ارائه مشاوره خرید توسط کارشناسان خبره ۵-تنوع محصولات و خدمات به جهت برآوردن نیاز کاربران ۶-قرارگرفتن سرورها در بهترین و به‌روزترین دیتاسنترهای دنیا
پرداخت هاست ماهیانه یا سالیانه؛ کدام بهتر است؟
تعریف دوره‌های متفاوت ماهیانه و سالیانه در نحوه پرداخت هزینه میزبانی‌ها، حق انتخاب‌های متفاوتی را به کاربران ارائه می‌دهد. هر کاربر با توجه به نوع خدماتی که از سرویس‌دهنده هاست خود انتظار دارد و بودجه‌ای که برای وب‌سایت در نظر گرفته‌است، می‌تواند از خدمات ماهانه یا سالانه استفاده کند. حال اگر به عنوان یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاست نیز به این نوع دسته‌بندی قیمت‌ها نگاه کنیم، دلیل این قیمت‌گذاری برای ما واضح خواهد شد. تعرفه هر یک از سرویس‌های اختصاصی و اشتراکی از هزینه تمام شده آنها به دست می‌آید . پس به راحتی با یک حساب سرانگشتی درمی‌یابیم که ارائه این بازه‌های متفاوت پرداخت برای هر دسته سرویس (سالیانه یا ماهیانه) منطقی است.
هاست مطمئن چه هاستی است؟
دو مفهوم پایداری و امنیت هاست، به عوامل مشترک زیادی وابسته هستند. داشتن یک زیر ساخت قوی و دیتاسنتر مناسب برای سروری که هاست بر روی آن قرار دارد، موجب کاهش احتمال بروز اختلالات فنی و پایداری قابل قبول در سرویس‌دهی خواهد شد. هم‌چنین دیتاسنتر مناسب، در برابر مشکلات و خطرات تهدید کننده فیزیکی، امنیت سرور را تضمین خواهد کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
عقب
بالا