نصب ویندوز سرور 2012

ArMan

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه
در این مطلب در نظر داریم نحوه نصب ویندوز سرور 2012 را روی یک ماشین مجازی با هم مرور کنیم. برای این منظور می توانید از Virtual Box یا VMware Workstation استفاده کنید.

در این مطلب ما از Virtual Box استفاده می کنیم.
در مرحله اول Virtual Box را Open کرده و برای ساخت یک ماشین مجازی بر روی گزینه New کلیک می کنیم.

در صفحه ی باز شده باید یک نام برای ماشین مجازی انتخاب کرده و همچنین نوع و ورژن آن را تعیین کنیم. نام آن را Server2012 گذاشته و ورژن آن را Windows 2012 (64 bit) انتخاب می کنیم. لازم به ذکر است که ویندوز سرور 2012 تنها دارای نسخه ی 64 بیتی بوده و نسخه ی 32 بیتی آن موجود نمی باشد.

در صفحه ی Memory Size مقدار رم را تعیین می کنیم بهتر است مقدار رم بالای 1GB باشد در اینجا ما 2GB رم اختصاص دادیم.
 
در صفحه ی بعدی تنظیمات مربوط به Hard Drive می باشد که هم می توانیم یک هارد جدید بسازیم و هم از یک هارد موجود استفاده کنیم. گزینه ی Create virtual hard drive now را برای ساخت یک هارد جدید تیک می زنیم.

در صفحه Hard Drive File TYype نوع پسوند هارد را انتخاب می کنیم. آن را روی همان مقدار پیشفرض VDI قرار می دهیم.

در صفحه ی بعد نوع تخصیص حافظه به هارد را انتخاب می کنیم که بصورت پویا یا ثابت می باشد. گزینه Dynamic را برای اختصاص حافظه بصورت پویا انتخاب می کنیم.

در صفحه ی File Location and Size مکان ذخیره ی هارد را تعیین می کنیم. و سایز هارد را تیز تعیین می کنیم.

ماشین مجازی ساخته می شود برای اجرای ماشین مجازی روی Start کلیک می کنیم.

صفحه ی انتخاب دیسک ظاهر می شود. در اینجا هم می توانیم از یک درایو سی دی واقعی برای نصب ویندوز سرور 2012 استفاده کنیم و هم می توانیم از ایمیج مربوط به ویندوز سرور 2012 بهره جوییم. فلش را می زنیم و ایمیج ویندوز سرور 2012 را انتخاب می کنیم.

برای اجرای ایمیج بر روی Start کلیک می کنیم.
 
در صفحه ی بعد نسخه های ویندوز برای نصب نمایش داده می شود که باید یکی از آنها را انتخاب کنیم. در اینجا ما نسخه ی Datacenter با مد گرافیکی (GUI) را انتخاب می کنیم.

تیک پذیرفتن قوانین را می زنیم و بر روی Next کلیک می کنیم.

نوع نصب ویندوز را با استفاده از گزینه Upgrade یا Custom، انتخاب کنید، گزینه Upgrade به منظور ارتقای نسخه ویندوز فعلی موجود روی کامپیوتر، به نسخه قابل پشتیبانی از سرور 2012 می باشد. (در واقع نسخه فعلی می تواند به عنوان مثال windows Server 2008 باشد که قصد ارتقای آن را به Windows Server 2012 دارید) و گزینه Custom مختص به نصب سرور 2012 از ابتدا و به صورت جدید می باشد. در اینجا همین گزینه را انتخاب می کنیم.

در این مرحله پارتیشن و مقدار فضای مورد نظر برای نصب ویندوز را مشخص کرده و روی Next کلیک کنید. می توانیم درایومان را به چند پارتیشن تقسیم کنیم. در اینجا به همین یک درایو بسنده می کنیم.

در مرحله بعد، Fileها، Feature ها و Update های مورد نیاز ویندوز نصب شده و پس از اتمام عملیات نصب، کامپیوتر Restart می شود.

با ریست شدن و بالا آمدن مجدد صفحه ی مربوط به وارد کردن Product Key ظاهر می شود که این صفحه را Skip می کنیم.

در قسمت بعد از شما خواسته می شود که یک نام کاربری و رمز عبور برای کاربر Administrator، وارد کنید. (پسوردی که در این مرحله مشخص می نمایید، مختص به حساب کاربری مدیر سیستم است و در صورت فراموش نمودن پسورد امکان ورود به سرور 2012 وجود نخواهد داشت).

مراحل نصب به پایان می رسد و صفحه ی زیر ظاهر می شود که به ما اطلاع می دهد برای ورود به سیستم از کلیدهای Alt+Ctrl+Delete استفاده نماییم. چون در محیط Virtual Box هستیم به جای کلیدهای ذکر شده باید از Ctrl+Delete برای ورود استفاده کنیم.

با زدن Ctrl+Delete صفحه ی زیر ظاهر خواهد شد برای ورود به ویندوز پسوردی را که برای Administrator تعیین کردیم را وارد می نماییم. ضمناً یک ویژگی در سرور 2012 اضافه شده که به ما امکان مشاهده ی کاراکترهای پسورد را خواهد داد. این ویژگی به شکل یک چشم در کادر پسورد نمایان می شود (پس از وارد نمودن کاراکتر) می توانیم از این ویژگی برای صحت پسورد ورودی استفاده نماییم.

پس از ورود صحیح پسورد، به ویندوز ورود خواهیم کرد.
 
عقب
بالا