آیدین

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه

بهترین سئوکاران​


اگر اهل گشت زدن در صفحات گوگل باشید، احتمالا اصطلاحی مثل "سئو" قبلا به گوشتان خورده است.
در مورد آن چقدر می دانید؟
بهترین سئوکار ایران را می شناسید؟

بگذارید با یک مثال ادامه بدهم. مطمئنا همه ی ما، بار ها از گوگل یا موتور های جستجوگر دیگر استفاده کرده ایم. زمانی که یک عنوان را سرچ می کنیم، گوگل لیستی از نتایج مرتبط را به نمایش می گذارد.

هیچ وقت به این نکته توجه کرده اید که چه چیزی باعث اولویت بندی این لیست می شود؟ چرا یک سایت در صدر نتایج است و دیگری در صفحه دهم؟

اولین بار که این سوال از من پرسیده شد، جواب دادم "خوب هرچی یه سایت بیشتر کلیک بخوره، میاد بالای لیست". واقعیت این است که جواب من غلط نبود اما جواب کاملا درستی هم نداده بودم.

عملکرد سئو و مدیر سئو

گوگل، الگوریتم های پیچیده و خاصی دارد. شناختن این الگوریتم ها، می تواند یک سایت را به صدر نتایج برساند. البته اجرای آن، هوش و ذکاوت بالایی را می طلبد و کار هرکسی نیست.

سئوکاران، همان افراد باهوشی هستند که با تحقیق و مطالعه بی وقفه، یک سایت و در نتیجه یک کسب و کار را به موفقیت می رسانند. مدیران سئو، آچار فرانسه وب سایت ها هستند.
ویژگی های یک شرکت برتر در زمینه سئو کدام است؟
چطور می توانیم در زمینه سئو به یک شرکت اعتماد کنیم؟
آیا اصول ثابتی در زمینه سئو وجود دارد؟
آیا می توانیم بنابر برخی ویژگی های مشخص بهترین شرکت سئو را بیابیم؟
به عنوان صاحب یک کسب و کار قطعا، بارها سوالاتی این چنینی را از خود پرسیده اید.
سعی می کنیم در این مقاله کوتاه به این سوالات، پاسخی مناسب بدهیم.
برای اینکه بتوانید در میان تعداد بالای شرکت های فعال در زمینه خدمات اینترنتی و سئو و محتوا، بهترین را انتخاب کنید باید مجموعه عواملی را در نظر بگیرید تا در انتخاب خود دچار اشتباه نشوید.


سئو چیست؟

بالا رفتن رتبه و امتیاز یک سایت به واسطه سئو، فرآیندی پیچیده است که برای تحقق آن فاکتورهای زیادی لازم است. پیش از آن که محتوای سایت خود را به شرکتی بسپارید باید از برخی ویژگی های لازم یک شرکت سئو اطمینان حاصل کنید. اما پیش از هر چیز باید بدانید که سئو چیست؟ چقدر اصول سئو در طول زمان تغییر کرده است؟ یک شرکت سئو، چگونه از این مکانیزم بهره می برد؟از نظر لغوی سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. هدف اصلی گوگل از سئو، اطمینان از هدایت صحیح کاربرانی است که چیزی را در این موتورجستجو، مورد کاوش قرار می دهند.گوگل در ابتدای کار خود، چون اتومبیل های اولیه بود و برای کار خود، از مکانیزم های ابتدایی و ساده استفاده می کرد. مثلا عبارات و کلمات کلیدی که در اوایل، گوگل از آن به عنوان یک معیار استفاده می کرد، یکی از مکانیزم های ابتدایی بود، که البته هنوز هم در سطحی مشخص کاربرد دارد.گوگل به عنوان یک ربات، از میزان تکرار یک عبارت به این نتیجه می رسید که لغت یا عبارت مورد نظر پرکاربرد است و بنابر همین اصل، سایت ها را رده بندی می کرد. به همین دلیل هم بود که سایت ها به استفاده از این تکنیک برای بالا بردن رتبه خود در گوگل روی آوردند.استفاده از “عبارات پرکاربرد” به عنوان یکی از موارد سئو را از این جهت به کار بردیم تا بتوانیم موضوع را بیشتر تشریح کنیم. اما سئو، موارد مختلف، متنوع و متفاوتی را شامل می شود.برخی از این مکانیزم ها و موارد همچنان محل استفاده اند، برخی به طور کامل منسوخ شده اند و برخی نیز در آستانه منسوخ شدن هستند. حالا که تا حدی با مفهوم سئو آشنا شدیم می توانیم دوباره همان سوالات را بپرسیم. حالا تکلیف شما در انتخاب یک شرکت سئو چیست؟ و درواقع چطور می توانید بهترین شرکت سئو را شناسایی کنید؟

تجربه، اصل اساسی بهترین شرکت سئو

اولین گام در شناسایی یک شرکت سئو معتبر، توجه به سابقه و تجارب آن شرکت است. منظور از تجربه تعداد سال های فعالیت شرکت نیست، بلکه میزان فعالیت ها و درواقع میزان حضور مستمر و موثر شرکت در این حوزه است. این کار نمی تواند چندان سخت و پیچیده باشد.برای تشخیص میزان تجربه بهتر است که سایت شرکت مورد نظر را به دقت نگاه کنید. خواندن مطالب سایت شاید کمی وقت گیر باشد اما شما را در تشخیص میزان تجربه بسیار کمک می کند. بهتر است کمی در مورد سئو، مطالب مرتبط و به طور کلی تاریخچه سئو و روند آن اطلاعات کسب کنید.این موارد شما را در تحلیل مطالب یک سایت کمک می کند. مطالب یک سایت، چون یک ویترین هستند که به شما نشان می دهند که سایت مورد نظر توسط چه کسانی اداره می شود، متخصصین یا صرفا افرادی کاسب.

به روز بودن؛ اصل لازم بهترین شرکت سئو

همان طور که در بالا توضیح دادیم، سئو مجموعه متنوعی از موارد و عناصر مختلف را شامل می شود که در طول زمان برخی تغییر پیدا کرده اند، برخی به طور کامل منسوخ شده اند و برخی نیز آن تاثیر ابتدایی خود را ندارند.به عنوان مثال “استفاده از لغات و عبارات کاربردی” که در بالا گفته شد یکی از تکنیک های سئو است که در گذر زمان تاثیر خود را تا حد زیادی از دست داده است. در ابتدای کار، استفاده از لغات پرکاربرد و معمول در بین کاربران، کاملا در موفقیت سئو، نقش کلیدی داشت. اما با توسعه گوگل و به کارگیری الگوریتم های مختلف، حالا استفاده از لغات پرکاربرد در یک متن صرفا به عنوان یک گزینه “تکمیلی” از سوی گوگل مورد توجه قرار می گیرد.حالا فرض کنید که شما برای انتخاب بهترین شرکت سئو، به سراغ شرکتی بروید که محتوایی عالی با لغات پرکاربرد برای شما تهیه کند. در چنین حالتی محتوای مورد استفاده، با استاندارد های سئو مطابقت دارد اما به روز نیست، چرا که استفاده از لغات پرکاربرد دیگر یک معیار اصلی در سئو نیست. درواقع تجربه، اصلی لازم در یک شرکت سئو است اما کافی نیست. به روز بودن و استفاده از تکنیک های جدید سئو، اصل اساسی یک شرکت سئو است.

مشاوره، کلید رسیدن به اطمینان

اگر از سابقه و تجربه یک شرکت سئو مطمئن شدید می توانید به سراغ گام سوم و نهایی بروید. بعد از خواندن مطالب یک سایت، سوالات خود را یادداشت کنید، هر نوع سوال و در هر سطحی، فرق نمی کند.با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یک وقت برای مطرح کردن سوالات ( حضوری یا غیرحضوری) بگیرید. سعی کنید در این جلسه، تمام مواردی که برایتان پیچیده است را مطرح کنید.اگر صحبت های طرف مقابل با اندوخته های شخصیتان تناقض داشت، حتما آن ها را مطرح کنید. پاسخ به سوالات شما در این مرحله و اطمینان زایی، برای اطمینان از برتر بودن شرکت سئو مورد نظر تعیین کننده است.اگر توانستید پاسخ هایی اطمینان بخش برای سوالات خودتان بیابید می توانید به مرحله سفارش پا بگذارید. سعی کنید در این مرحله هم گام به گام پیش بروید و به صورت ناگهانی حجمه ای بالا از مطالب را سفارش ندهید.یک شرکت برتر سئو، با همان مطالب اولیه و البته راهنمایی های مربوطه، می تواند به شما این اطمینان را بدهد که کیفیت و سطح مطالب و مشاوره های خود را همیشه در سطحی قابل قبول حفظ می کند. بهترین شرکت سئو، شرکتی است که سطح کیفی خدمات خود را همیشه حفظ کند.​
 
عقب
بالا