آموزش کامل قرار دادن ویدئو و کلیپ در وردپرس و Embed

  • شروع کننده موضوع Ali
  • تاریخ شروع

Ali

مدیریت انجمن پارسه دو
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن
مجموعه : ترفندهای اینترنت


آموزش کامل قرار دادن ویدئو و کلیپ در وردپرس و Embed
در این جا آموزشی کامل برای قرار دادن ویدئو در سایت هایي با سیستم وردپرس را آموزش دادیم . امیدواریم این آموزش قرار دادن ویدئو در وردپرس مورد استفاده قرار بگیرید.



چرا آپلود ویدئو را پیشنهاد نمیکنیم؟
آپلود ویدئو چه تفاوتی دارد؟

وقتی شما ویدئویی که در سایت دیگری آپلود شده را از طریق آدرس در سایت خود قرار می‌دهید، به این عمل شما، Embed کردن می‌گویند. حال آپلود کردن ویدئو به این معنا خواهد بود که شما ویدئوی مورد نظر را از طریق “افزودن پرونده چند رسانه اي” یا به شیوه هاي دیگر بر روی هاست خود آپلود کنید.

وقتی شما ویدئویی را از یک سایت دیگر مانند آپارات یا یوتوب و ویمئو در سایت خود امبد می‌کنید، هیچ ترافیک اضافه اي از سایت شما مصرف نخواهد شد. همچنین دراین حالت، سایت شما هیچ ریسورس اضافه اي نیز بر روی سرور مصرف نخواهد کرد.



دقیقا بر عکس این حالت، اگر ویدئو را جهت پخش، بر روی سایت خود آپلود کنید، در وحله ي اول باعث افزایش مصرف فضای دیسک و بعد باعث استفاده ترافیک و ریسورس هاي بیشتر در سایت خود خواهید شد. از آنجایی که اکثر سایت ها بر روی هاست هاي اشتراکی میزبانی می شوند، این امر می تواند به ایجاد مشکل برای سایت و مسدود شدن سایت منجر شود.

دقیقا بهمین دلیل است که آپلود ویدئو بر روی سایتتان اصلا کار منطقی اي نخواهد بودو بهترین کار این است که ویدئو هایي خودرا در سایتی مانند آپارات آپلود کرده و سپس انها را در سایت خود Embed نمایید.



قرار دادن ویدئو از سایت های به اشتراک گذاری خارجی
حتماً هم اکنون به خوبی می توانید چند سایت مشهور و معتبر به اشتراک گذاری ویدئو را برایمان نام ببرید. منظورمان سایت هایي مانند یوتوب و ویمئو است. اگر بخواهید ویدئوی انتخابی خود راکه دراین نوع سایت ها میزبانی می‌شود، در سایت خود قرار دهید، تنها کاری که لازم است بکنید این است که آدرس ویدئو «همان آدرسی که در نوار آدرس مرورگر درج شده» را در نوشته ي خود پیست کنید.



توجه کنید این لینک باید به صورت متن ساده باشد و نباید به جایی لینک شده باشد. دراین حالت وردپرس به صورت اتوماتیک لینک را تشخیص داده و آنرا تبدیل به اجرا کننده ي ویدئو خواهد کرد.



لیستی از سایت هایي که وردپرس می‌تواند به صورت اتوماتیک آدرس هاي انها را تبدیل به پلیر ویدئو کرده و به نمایش در بیاورد، در تصویر زیر درج شده. جهت مشاهده تصویر در اندازه ي کامل می توانید روی آن کلیک کنید :





درج ویدئو در سایت از لینک مستقیم
گاهی ممکن است به جای لینک ویدئو در یکی از سایت هاي به اشتراک گذاری، لینک مستقیم ویدئو را در اختیار داشته باشید. خبر خوب این است که حتی دراین حالت هم شرایط هیچ فرقی نخواهد کرد. سایت تالاب: کافی است لینک ویدئو را دقیقا به همان شکلی که قبلا ذکر شد، در نوشته یا برگه ي خود در وردپرس پیست کنید. در صورتی که فرمت ویدئو توسط وردپرس پشتیبانی شود، لینک درج شده بلافاصله تبدیل به اجرا کننده ي ویدئو خواهد شد و ویدئو رابه نمایش خواهد گذاشت.



قرار دادن ویدئو از آپارات در سایت
درج ویدئو هاي آپارات در سایت بسیار ساده است. برای انجام اینکار، ابتدا ویدئوی مورد نظر خودرا انتخاب کنید. سپس مطابق تصویر زیر، درکنار ویدئو روی دکمه مربوط به نمایش کد ویدئو کلیک کنید :




در زیر ویدئو باکس جدیدی مطابق تصویر زیر نمایان خواهد شد :




حالا کافی است اندازه ي دلخواه خودرا برای ویدئو انتخاب کرده و کد درج شده در باکس را کپی کنید. سپس در ویرایشگر وردپرس به حالت متنی سوئیچ کرده و کد را در قسمت دلخواه خود قرار دهید.

بله. همه ی چیز بهمین سادگی بود!
 
آخرین ویرایش:
عقب
بالا