آموزش تنظیمات نمایش خطا در هاست رایگان

Ali

مدیریت انجمن پارسه دو
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن
آموزش تنظیمات نمایش خطا در هاست رایگان
به دلیل مسائل امنیتی Display error ( گزارش خطا ) بر روی سرورها ، در تنظیمات php غیرفعال می باشد . برنامه نویسان می توانند با توجه به نیازهایشان ، برای مشاهده خطاهای PHP خود ، با وارد کردن هر یک از کدهای زیر در ابتدای برنامه خود، بتوانند انواع مختلف خطاهای برنامه را مشاهده و برای رفع مشکل اقدام کنند.

رسیدگی به خطاها در php بسیار ساده است . به صورت پیشفرض اگر خطایی رخ دهد، یک پیغام خطا که توضیح دهنده ی خطا است ، همراه با نام فایل و شماره خط به مرورگر فرستاده می شود.

به طور پیشفرض ، در هنگام بروز خطا در یک اسکریپت PHP ، متن خطا به همراه آدرس فایلی که خطا ها در آن رخ داده می شوند و اطلاعاتی نظیر پشته صدا زدن تابع ها (Call Stack) در صفحه ، نمایش داده میشود.

نمایش این اطلاعات به کاربر نهایی سیستم ممکن است خطرناک باشد، به دلیل اینکه بعضا اطلاعات مهمی در مورد اسم فایل ها ، توابع و خطاهای موجود در آنها را نمایش می دهد . بنابراین بهتر است در هنگام توسعه یک برنامه نمایش این خطاها را آزاد بگذاریم ولی در هنگام انتشار محصول، نمایش خطاهای پیش آمده را غیر فعال کنیم .

در این قسمت از آموزش های هاست رایگان به سراغ Alter PHP Config می رویم که ابزار برای نمایش Error یا به عبارتی نشان دادن توضیحات مرتبط با هر اروری که شما با آن مواجه می شوید برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید:

1) ابتدا وارد پنل هاست رایگان خود شوید.
2) از جعبه ابزار Software قسمت Alter PHP Config را برگزینید.

3) در صفحه جدید ابتدا از منو کشویی Domain Name، نام دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی دکمه Alter PHP Directives کلیک کنید.
4) و در این صفحه برای فعال کردن این قابلیت کافی است Display Errors را به حالت On قرار دهید.
5) در آخر بر روی دکمه Alter PHP Directives کلیک کنید.
 
آخرین ویرایش:
عقب
بالا