چگونگی کامپایل و نصب پکیج از سورس روی vps

Solina

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه
چگونگی کامپایل و نصب پکیج از سورس روی vps

صفحه سفید بعد از ریستارت کردن سرویس nginx در دایرکت ادمین

اگر از nginx و php-fpm در دایرکت ادمین استفاده می کنید ، احتمالا بار ها و بار ها بعد از ریستارت کردن سرویس وب سرور انجین‌ اکس خود با مشکل صفحه سفید در هنگام فراخوانی و باز کردن صفحات وب سایت های هاست شده روی سرور مواجه شده اید .

صفحه سفید بعد از ریستارت کردن سرویس nginx در دایرکت ادمین


مشکل آن جاست که سرویس nginx بدون هیچ ارور یا پیام خطایی ریستارت می شود . در هنگام چک کردن وضعیت سرویس یا status مشاهده میکنید که سرویس انجین‌ اکس ظاهرا آپ و در حال سرویس دهی است. ولی به درخواست ها پاسخی نمی دهد . این ایراد مربوط به custombuild 2.0 و عدم سازگاری ۱۰۰٪ وب سرور nginx با دایرکت ادمین در زمان نگارش این مطلب است . این مشکل انجین‌ اکس در دایرکت ادمین حتی زمانی که شما یک ساب دامنه ، دامنه یا حتی اکانت FTP جدید ایجاد میکنید نیز رخ می دهد .
حل این مشکل در سرور های مبتنی بر دایرکت ادمین کار پیچیده ای نیست . در واقع دلیل بروز این مشکل عدم kill شدن و استارت مجدد worker های وب سرور است . بنا بر این راه حل آن هم Kill کردن کامل کلیه proccess های مربوط به worker های وب سرور انجین‌ اکس و را ه اندازی مجدد وب سرور است . در صورت مشاهده این مشکل کافی است در محیط SSH دستورات زیر را وارد و اجرا کنید :
killall nginx
service nginx start

این مشکل در مورد سرویس php-fpm نیز صادق است . در صورت اعمال تغییرات در فایل php.ini و بعد از ریست کردن سرویس php-fpm ممکن است تغییرات در php اعمال نشود . در این صورت باید عین دستورات بالا را برای سرویس php-fpm اجرا کنید . اگر ورژن php شما ۵٫۳ است باید دستورات زیر را اجرا کنید :
killall php-fpm53
service php-fpm53 start
برقرار باشــید...
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
عقب
بالا