مشخصات FTP در هاست رایگان

استاد

کاربر انجمن پارسه دو
کاربر انجمن پارسه
مشخصات FTP در هاست رایگان


1) ابتدا وارد پنل خود شوید.
2) از جعبه ابزار Files قسمت FTP Account را انتخاب کنید.

3) پس از ورود یک حساب FTP به صورت خودکار برای شما ساخته شده است که رمز عبور آن همان پسورد ورود به پنل خودتان است و شما می توانید دیگر اطلاعات مربوط به حساب FTP از قبیل User name، FTP Host name و پورت FTP را در این صفحه مشاهده کنید.


پروتکل FTP چیست و چه کاربردهایی دارد؟
اگر برنامه نویس و یا وب مستر باشید، بدون شک FTP را زیاد شنیده اید اما شاید هیچ وقت به دنبال پیدا کردن معنی و کاربرد آن نبوده اید. FTP یا File Transfer Protocol یک پروتکل است که در سال ۱۹۷۱ در بستر اینترنت توسعه یافت. این پروتکل یکی از پرکاربردترین و قدیمی‌ترین پروتکل‌های اینترنت است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم ببینیم که پروتکل FTP چیست و چه کاربردهایی در دنیای وب دارد؟ پس اگر به این موضوع علاقه مندید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
پروتکل اف تی پی یا FTP در سال ۱۹۷۱ توسط Abhay Bhushan و تحت عنوان RFC114 منتشر شد. همانطور که از نام این پروتکل مشخص است، FTP وظیفه انتقال فایل‌ها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگری را برعهده دارد. این پروتکل با هدف ارائه روشی استاندارد برای انتقال فایل در شبکه ای کوچک از کامپیوترها ایجاد شد. این شبکه شامل چند مرکز نظامی، دانشگاهی و عده کمی از افراد می‌ شد. در ابتدای ایجاد این پروتکل شبکه از تعداد مشخص و کمی از کامپیوترها و کاربران تشکیل شده بود. به همین دلیل مسائل امنیتی در نسخه‌های اولیه پروتکل FTP از اهمیت چندانی برخوردار نبود.

اما به تدریج و با گسترش شبکه کامپیوتر و افزایش ناگهانی کاربران آن نیاز به در نظر گرفتن مسائل امنیتی احساس شد. بنابراین به منظور پر کردن این خلا امنیتی، بروزرسانی‌های RFC 2228 و RFC 2428 برای این پروتکل ارائه شدند. FTP یک پروتکل استاندارد بر پایه TCP/IP است. معمولا ارتباط در این پروتکل از طریق پورت‌های 20 و 21 برقرار می‌شود. پورت 21 به منظور ارتباط میان سرور و کلاینت و پورت 20 برای تبادل و ارسال فایل‌ها در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
عقب
بالا