آموزش حذف صفحات amp از نتایج گوگل بصورت صحیح و مطابق توصیه google

  • شروع کننده موضوع Ali
  • تاریخ شروع

Ali

مدیریت انجمن پارسه دو
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن


فریم ورک AMP چیست؟
AMP یا Accelerated Mobile Page به معنی افزایش سرعت لود شدن صفحات در موبایل می باشد. پروژه AMP یک فریم ورک جدید و متن باز است که به طور کامل از فناوری های موجود در وب ساخته شده است. این پروژه که به وسیله گوگل و توییتر انجام شده است، به برنامه نویسان کمک می کند صفحات HTML با حجم کم ایجاد کنند. این کد ها به راحتی در صفحات موبایل لود می شوند، تا با لود سریع محتوای صفحات وب به راحتی برای کاربران قابل مشاهده باشد.



روش حذف صفحات amp از نتایج و کش گوگل
البته گوگل از اینکه پشتیبانی از صفحات AMP را از سایت خود حذف کنید خوشحال نمیشه ( مترجم: بذار نشه چون دیگه نمی تونه ترافیک سایت هارو بدزده ). بالاخره گوگل روش صحیح و سئو شده حذف این صفحات رو منتشر کرد اگه شما هم مثل ما تصمیم گرفتید این صفحات رو از سایت خود حذف کنید با روشی که در پایین ذکر میشه همراه شوید.


  • حذف تگ “rel=”amphtml از سورس صفحه اصلی (صفحه ای که به صفحه amp اشاره می کنه) در وردپرس کافیه افزونه مربوطه رو غیر فعال کنید.
  • ریدایرکت 301 صفحات amp به صفحه اورجینال (اگه خودتون آشنایی ندارین از پشتیبانی سرور و سایت درخواست کنید)
  • از طریق کنسول گوگل => Search Appearance —> Accelerated Mobile Pages روند کاهشی ایندکس ها رو مشاهده کنید(البته بسته به تعدادش ممکنه زمانبر باشه).


جزئیات و متد های دیگر حذف صفحات amp بصورت صحیح و مطابق توصیه گوگل:
مشاهده گزارشات و ارور های AMP در گوگل سرچ کنسول جدید. یکی از قسمت های سئو در بخش افزایش سرعت سایت استفاده از AMP می باشد. در این آموزش گوگل سرچ کنسول توضیحات بیشتری در مورد AMP خدمتتان می دهم.
AMP چیست؟
در چند سال اخیر میزان سرچ ها و ورودی های گوگل از طریق موبایل بسیار افزایش پیدا کرده است. اما مشکلی که در اینجا به وجود می آید پایین بودن سطح سخت افزار های موبایل برای لود صفحات وب می باشد. اگر بخواهم بطور ساده این مطلب را به شما عزیزان توضیح بدهم باید بگم: گوشی های موبایل سخت افزار های ضعیف تری نسبت به کامپیوتر و ل**ب تاپ ها دارند. این مسئله باعث می شود که مدت زمان بیشتری طول بکشد تا سایت شما در موبایل لود شود. و متاسفانه کاربران سایت شما اگر ببینند سایتتان دیر لود می شود، زمان زیادی را منتظر نمی مانند و وبسایت شما را بسته و وارد یک وبسایت دیگر می شوند. AMP نام اختصاری یکی از فریم ورک های گوگل با نام Accelerated Mobile Page می باشد. این فریم ورک به شما کمک می کند تا سرعت صفحات خود را در موبایل چند برابر کنید.

AMP در سایت های وردپرسی
برای اینکه بتوانید از این فریم ورک را در سایت وردپرسی خود استفاده نمایید، می توانید از افزونه های خوبی که تولید شده استفاده کنید. در ادامه چند مورد از بهرین افزونه های AMP در وردپرس را معرفی می کنیم.

افزونه های AMP در وردپرس

افزونه AMP for WP وردپرس
افزونه AMP for WP توسط تیم وردپرس طراحی شده است. شما به راحتی می توانید نسخه AMP وب سایت خود را با این افزونه فعال کنید. کار با این افزونه بسیار آسان بوده و افراد مبتدی به راحتی می توانند با آن کار کنند. شاید براتون جالب باشه که بدونید این افزونه بیش از 100,000 نصب فعال داشته. یکی از خصوصیت ها عالی این افزونه، امکان طراحی یک صفحه AMP سفارشی می باشد.

افزونه All in One SEO Pack

افزونه all in one sep pack یک مجموعه کامل از ابزار های گوناگون می باشد. ابزار های پولی و رایگان. یکی از ابزار های مطمئنش AMP است. این افزونه بیش از 2,000,000 نصب فعال داشته است.

افزونهAMP
افزونه AMP هم مانند افزونه بالا برای افراد مبتدی و تازه کار بسیار مناسب است. اما قابلیت های ضعیف تری نسب به افزونه AMP for WP دارد. این افزونه بیش از 40,000 نصب فعال داشته است.

بعد از نصب یکی از افزونه های بالا، قسمت AMP در سرچ کنسول گوگل برایتان فعال می شود. در اصل این گزینه در سرچ کنسول شما نشان داده نمی شود تا اینکه در وب سایتتان فعال شود.

بعد از کلیک بر روی قسمت AMP در سرچ کنسول در ردیف بالا می توانید مشاهده کنید چه تعداد از AMP های صفحات شما از نظر گوگل دارای مشکل هستند.

همه مشکلات در این قسمت گروه بندی شده اند. بر روی هر کدام از آن ها که کلیک کنید آن دسته از صفحاتی که با این مشکل مواجه شده اند را به شما نمایش می دهد. در این قسمت سرچ کنسول به شما توضیح می دهد که چگونه مشکلات را رفع کنید.

اگر صفحات شما دارای اشکال باشند، آن ها را به شما نمایش می دهد و اگر هیچ اشکالی وجود نداشته باشد و یا اینکه رفع خطا شده باشند، تصویری مانند تصویر زیر را به شما نمایش می دهد.
 
آخرین ویرایش:
عقب
بالا